[Študija primera] Kako smo s prenovo spletne trgovine Fotograd obisk povečali za 1100%?  

Predstavitev podjetja


FotoGrad je družinsko podjetje s tradicijo, katerega začetki segajo kar 70 let nazaj. So znan ljubljanski fotografski studio, ki na enem mestu združuje vse od izdelave fotografij do trgovine, tako tiste, ki že od samega začetka stoji na Miklošičevi ulici, kot spletne, ki smo jo za njih prenovili mi.




"Imeli smo spletno trgovino, ki ni nikoli zaživela v prodajnem smislu"


Predstavitev problema

Podjetje, ki že dlje časa sodeluje z nami in za katerega smo izvajali oglasne kampanje na iskalniku Google se je pred časom odločilo za prenovo spletne trgovine. Kot pove Andrej Peršin, direktor podjetja, so s spletno prodajo začeli že leta 2004, ko jim je znanec izdelal spletno trgovino, “ki pa nikoli ni zaživela v prodajnem smislu”, še doda Andrej. To je bilo izhodišče za prenovo. Narediti sodobno, prilagojeno za vse naprave in uporabniku prijazno spletno trgovino, kjer se bodo obiskovalci počutili, kot da so prišli k prijateljem, kar pa je tudi vizija podjetja, kot mi je zaupal Andrej.

 

Naš pristop

Tako kot vsak projekt, ki se ga lotimo, smo tudi k temu pristopili odločno, s ciljem, da naročniku izdelamo spletno trgovino, ki bo spoštovala dolgo tradicijo podjetja, ki je za njih še kako pomembna, a bo hkrati moderna ter prodajno naravnana.  

 

Otvoritev

Po začetnih usklajevanjih in izdelavi dizajna, ter “polnjenju” spletnih polic z izdelki in vsebino, je podjetje lanskega maja odprlo vrata svoje prenovljene trgovine. K sreči je Andrej človek, ki o sebi pravi, da je malo vizionarski in se zaveda, da trgovina sama po sebi ne bo privabljala horde obiskovalcev in da je za obisk potrebno trgovino optimizirati in oglaševati.

 

Zavihali smo rokave ...

Tako kot vedno, smo tudi tokrat začeli s temeljito analizo ključnih besed, pri čemer smo bili pozorni na to, da se ključne besede navezujejo na izdelke, ki jih naročnik ponuja v spletni trgovini. Sledila je kategorizacija ključnih besed, s čimer smo zagotovili, da se bodo na zakupljene ključne besede prikazovali relavantni oglasi.


Cilj kategorizacije je, da pripravimo večje število oglasov, ki se med seboj razlikujejo tako po naslovih in samem besedilu, kot tudi po izgledu, saj je to edini način, da najdemo tiste, ki pritegnejo največ ljudi. Veliko pozornosti usmerimo k temu, da oglasi niso zavajajoči, kar pomeni, da vodijo na podstrani, kjer potencialni kupci najdejo informacije po katere so prišli.


"S spletno trgovino se je spremenilo vse"


Vsaka naša stranka prejme ob začetku skupnega sodelovanja, dostop do Spletnik servisnih strani, katere na enem mestu združujejo vpogled in urejanje vseh ključnih aspektov spletnih kampanj. Stranki omogočajo tako urejanje spletne trgovine (dodajanje in urejanje artiklov, določanje načinov plačila in poštnine, ...) kot tudi vpogled v naše delovanja. Na ta način ima naročnik natančne podatke kako vodimo njeno spletno kampanjo, katere ključne besede smo zakupili, koliko obiska smo generirali itn.


Servisne strani smo povezali s programom AdWords, ki sicer predlaga dnevne zneske za zakup ključnih besed, vendar smo realno številko dobili šele takrat ko smo testirali različne dnevne vložke in različne ponudbe za ključne besede.

Program AdWords sam po sebi zagotavlja zadovoljive statistike, ki nam omogočajo vpogled v učinkovitost ključnih besed, vendar zadovoljive statistike za nas niso dovolj. Da bi pridobili podatke, kaj se z obiskovalci dogaja, ko prek oglasa pridejo na spletno stran, smo AdWords povezali še z Google Analytics, vse skupaj pa prikazali v naših servisnih straneh in tako naročniku omogočili vpogled v njeno kampanjo v realnem času.

Povezava nam je omogočila, da smo ugotovili koliko ljudi spletno trgovino zapusti po ogledu ene same podstrani (tj. bounce rate), koliko strani si povprečno ogledajo ljudje, ki  ostanejo, ter koliko časa so se v povprečju zadržali v spletni trgovini.

Vsi podatki so nam omogočili, da smo sredstva, ki so bili na razpolago za oglasno kampanjo, usmerjali proti ključnim beseda, ki so spodbudile največ nakupov.

 

Kar seješ to žanješ!



                         Nova spletna trgovina                                                                    Stara spletna stran


Primerjava stare spletne strani z novo spletno trgovino sicer že na površju prikazuje spremembo. Upoštevali smo želje naročnika, ki je želel, da bo trgovina ohranjala stik s tradicijo, a bo hkrati moderna in prodajno naravnana. A vendar, bistvo je očem nevidno, no, bistvo je vidno tistemu, ki ima dostop do našega urejevalnika. Tako se tudi v tem primeru srce spletne trgovine skriva pod površjem.

Trgovina ja zasnovana tako, da naročniku omogoča samostojno urejanje vseh ključnih aspektov. Naročnik dodaja izdelka, jih združuje v skupine, ter sam upravlja z zalogo. Urejevalnik mu omogoča, da sam pospešuje prodajo z izdelki v akciji, popusti (na količino), oznakami za nov izdelek in kuponi ter darilnimi boni.


Naročnik ni želel, da bi bila njegova prenovljena spletna trgvoina opremljena z modulom za kreditnokartično plačevanje, zato mu tega nismo namestili, sam je to pojasnil na način, da ima podjetje veliko strank še iz časa črno-belega filma, ki radi pridejo v trgovino. Na ta način Andrej ohranja stik s strankami in ohranja tradicijo.

 
Analitika ne laže!


Pregovor pravi, da Rim ni bil zgrajen v enem dnevu in enako je pri oglaševanju. Vsak, ki vam bo govoril drugače, je šarlatan. Za namen študije primera, katero pišem, sem vzel časovno obdobje treh mesecev in ga primerjal z istim časovnim obdobjem izpred enega leta. Vzel sem obdobje pred novo spletno trgovino in obdobje po. Pa da bo vse skupaj še malce težje, sem vzel časovno obdobje od 1.maja do 31. julija, čas,  ki ga večina izmed nas preživi nekje na plaži ne pa za računalnikom.


Nova spletna trgovina je v primerljivem časovnem obdobju ustvarila kar za 1122% višji obisk strani, katero je obiskalo kar 5709 novih obiskovalcev več kot v preteklosti.  


Posledično se je v primerljivem časovnem obdobju zgodilo kar 14 nakupov več. Morda se podatek 14 nakupov ne zdi nič posebnega, ko pa pomislimo, da podjetje prodaja izdelke namenjene fotografom, 14 nakupov predstavlja prav poseben dosežek.


  1122% višji obisk trgovine in 5709 novih obiskovalcev!


Ko sem Andreja vprašal kaj se je spremenilo z našim sodelovanjem in kdaj so se začele poznati spremembe sodelovanja je odgovoril: “s spletno trgovino se je spremenilo popolnoma vse.” Prvo kot prvo, je nadaljeval, je ta optimizirana in se pojavlja na prvi strani iskalnika Google, kar zelo vpliva na fizično prodajo v trgovini, ”vendar so tej posledica oglaševanja na iskalniku Google. Nova trgovina ima efekt.


“Druga sprememba je v tem, da nam nudite pomoč, da nas vzpodbujate in sami dajete pobude za spremembe, kar je bila za nas novost, saj je bil edini kontakt  z vašimi predhodniki, plačevanje položnice.” je še dodal Andrej, ki tretjo spremebo vidi tudi v formalnem smislu, saj pravi da so v začetku splet izkoriščali za predstavitev podjetja in je bila spletna trgovina samo dodatek na strani, sedaj pa je trgovina tista, ki ima osrednjo vlogo in je vse ostalo dodano, kar je za njihovo dejavnost veliko bolj smiselno. Kar pa je očitno razvidno iz same statistike.


"Optimizacija je poskrbela za veliko nakupov v trgovini"


Uspeh ni naključje!

Sistematično in premišljeno smo se lotili kampanje in sredstva usmerjali proti najboljšim ključnim besedam, pri čemer nam je pomagala združitev Analytics in AdWords.

Oglase smo testirali in najdli tiste, na katere so ljudje (naj)raje klikali, hkrati pa poskrbeli, da so ljudje, ki so kliknili na oglas bili preusmerjeni na podstran, ki je bila za njih relavantna in na kateri so akcijo zaključili hitro.


Spletno trgovino smo, tekom celotnega projekta redno optimizirali in tako poskrbeli za visoko uvrstitev v iskalniku Google.


Najpomembnejše pa je, da smo tekom celotnega projekta tesno sodelovali z naročnikom, mu svetovali kaj je najboljše zanj in uspoštevali njegove želje.